Thuiswerken, hoe dan? De ervaring van...
Stefan Duran werkt inmiddels een paar weken thuis en geeft inzicht hoe elipsLife de afgelopen periode thuiswerkt. elipsLife is in 2008 in Liechtenstein opgericht. In 2011 opende elipsLife een vestiging in Nederland met 7 medewerkers om de Benelux te bedienen. De missie is om in alle markten waarin wij actief zijn marktleider te worden in op maat gesneden levensverzekeringsoplossingen op de B2B-markt. In 2018 – slechts 10 jaar na de oprichting – lijkt deze missie de juiste. De totale omzet overstijgt de $ 1 miljard en elipsLife is actief in 5 Europese markten en de USA. elipsLife staat voor klantgerichtheid en ondernemerschap. Deze combinatie stelt elipsLife in staat om alle uitbreidingen naar nieuwe markten zelf te financieren.
Rust, reinheid en regelmaat (structuur en communicatie)
Het inzicht dat elipsLife de afgelopen periode van thuiswerken heeft gekregen is dat structuur aanbrengen in de dagelijkse gang van zaken belangrijk is. Een dagstart in de ochtend per team (telefonisch/via video conference) waar privé en zakelijke aspecten naar voren komen, even ontladen over wat er in de wereld omgaat en in je persoonlijke levensomgeving en welke impact dat heeft op je werk. Signalen uit de dag starts per afdeling worden later op de dag gedeeld in het management team. De communicatie loopt daarnaast via WhatsApp groepen. In de ‘babbelbox’ delen collega’s onderling persoonlijke berichten. Daarnaast is er een zakelijke WhatsApp groep waarin belangrijke mededelingen en zakelijke aspecten naar voren komen. De borrel is veranderd in een virtuele borrel en de betrokkenheid van de medewerkers wordt vergroot door meer activiteiten te organiseren die iedereen positief verrassen (van prijsvraag tot onverwachtse leuke attenties).
Welkom in de virtuele wereld!
Stefan realiseert zich door het thuiswerken dat onze kinderen al volledig onderdeel uitmaken van de virtuele wereld en daar ook virtuele vrienden hebben. Wij zijn letterlijk gedwongen in de virtuele wereld deel te nemen en merken dat dit zeker voordelen oplevert (milieu, groenere omgeving, minder transportbeweging, effectief gebruik van communicatiemiddelen). De belangrijke aandachtspunten voor het thuiswerken zijn: er bestaat grotere kans op uitval, er kan meer stress zijn in de familiesituatie door het werk thuis met het hele gezin aanwezig en niet onbelangrijk het missen van de sociale contacten. Tevens kunnen mogelijke uitvalverschijnselen van collega’s minder snel worden opgemerkt. Daarnaast mis je de positieve energie van de grapjes bij de koffie corner of de ‘juffrouw Jannie’-kantoor humor, deze mag zeker niet onderschat worden.!
Effect bedrijfsvoering
Het effect op de bedrijfsvoering is zeer gering, de bedrijfsprocessen lopen door, iedereen heeft alle faciliteiten thuis, we hebben niet of nauwelijks printers nodig (paper less office here we come) het nadeel voor klanten is dat er een bottleneck ontstaat bij het keuren van arbeidsongeschiktheid door het UWV, dit geeft voor verzekerden een extra onzekerheid. De voorlopige UWV beschikking kan afwijken van de definitieve. Het gevolg is een tijdelijke te lage of te hoge uitkering met alle gevolgen van dien. De eerste signalen zijn dat klanten op dit moment de volle focus hebben op hun eigen bedrijfsvoering en op het overleven van deze crisis. Marktonderzoek waardoor de verzekeringsoplossingen die elipsLife biedt worden vergeleken worden mogelijk uitgesteld.
Afstemmen & toekomst
De afgelopen periode heeft inzicht gegeven dat je nog meer dan gebruikelijk moet afstemmen en moet checken bij elkaar of je precies dezelfde doelstelling nastreeft. In de fysieke situatie is dit veel sneller te realiseren. De toekomst gaat laten zien hoe wij na het Corona tijdperk ons werkzame leven gaan inrichten, feit is dat er veel zaken al veranderd zijn en dat er nog veel zaken gaan veranderen, welkom in de nieuwe realiteit van na Corona.
Het coronavirus is van grote invloed op ons dagelijks leven en op ons werk. Net als jullie, hebben wij keuzes gemaakt om ons werk voort te kunnen zetten. Wij nemen onze verantwoordelijkheid als werkgever en volgen de RIVM richtlijnen. Ons kantoor is momenteel gesloten en wij ontmoeten onze opdrachtgevers en kandidaten zowel digitaal als extern. Zo kunnen wij mooie en goede ontmoetingen hebben en dragen wij bij aan het voorkomen van verdere verspreiding van het virus. Uiteraard adviseren wij onze opdrachtgevers graag op welke wijze zij de kandidaten op de juiste manier kunnen selecteren. Wij wensen iedereen gezondheid en veel succes toe onder deze bijzondere omstandigheden.
Contact Whyz Executive Search
Frame Offices
Kanaalpark 140
2321 JV Leiden
Telephone: 071-7440043
Email: info@whyz.nl
KvK 50506005
LinkedIn
Directions
By public transport
from The Hague, Rotterdam and Amsterdam.
Exit the train at NS station Leiden Centraal.
From there take the train towards Utrecht.
Exit the train at the first station (station Leiden Lammenschans).
When exiting the station (facing the street), you turn left and keep following the sidewalk (crossing underneath the railway).
Walk past the ROC building (turning left) and you will see Frame Offices right in front of you.
Arriving from Utrecht
There is a direct train from Utrecht Centraal Station towards Kanaalpark.
You exit the train at station Leiden Lammenschans.
When exiting the station (facing the street), you turn left and keep following the sidewalk (crossing underneath the railway).
Walk past the ROC building (turning left) and you will see Frame Offices right in front of you.
For departure and arrival times, please contact 0900-9292 or visit www.9292.nl
[contact-form-7 id=”389″ title=”Contactformulier”]
[contact-form-7 id=”391″ title=”Contactformulier”]
[contact-form-7 id=”393″ title=”Contactformulier”]
[contact-form-7 id=”24″ title=”Contact form 1″]