Logistiek, mobiliteit en retail

In de wereld van morgen deelt de klant een auto, bezorgen drones binnen enkele uren en wanneer de klant dat wilt, zorgen 3D printers voor real-time delivery. Blockchain-gestuurde platforms geven inzicht in de herkomst van producten en de authenticiteit van luxe artikelen. Magazijnen worden steeds verder geautomatiseerd. Pakketten worden uitgerust met sensortechnologie en GPS zodat hun locatie te allen tijde bekend is.

Consumenten willen meer en meer kijken, kopen en ruilen of retourneren via verschillende kanalen. Sterker nog, ze gaan dit ook steeds meer verwachten. Om aan de verwachtingen van de klant te kunnen voldoen – zoals via meerdere kanalen tonen en direct leveren – moeten producten met veel hogere snelheid door die supply chain en moet de leverancier de klant thuis direct kunnen bereiken. En hoe dit te doen met het in acht nemen van duurzaamheid, ook een verwachting van deze klant.

Hiervoor is niet alleen real-time inzicht in de supply chain nodig, maar ook in het gedrag van de klant. Met name hoe hij van het ene verkoopkanaal naar het andere navigeert. Hiervoor zijn aanzienlijke organisatorische veranderingen nodig op het gebied van het reactievermogen van de Logistiek en de Retail, waarin ook krachtige data-analysemogelijkheden opgenomen moeten worden.

De toekomst voor iedere organisatie is hyper-verbonden, monitort nieuwe ontwikkelingen voortdurend en werkt samen over alle ketens heen. Het gebruikt slimme algoritmen om de wereld te analyseren, te verduurzamen en heeft flexibele medewerkers die snel nieuwe diensten en producten ontwikkelen. Het bedrijf van de toekomst heeft toegankelijke, inspirerende leiders die van de gebaande paden af durven te gaan.

Waar vind je deze inspirerende leiders? Hoe verbind je deze leiders aan je bedrijf? Wie kan deze transformatie van jouw organisatie het beste leiden? Whyz transformeert mee en vindt de route naar de nieuwe inspirerende leiders van morgen.

Practice lead

Trackrecord