Retail, Mobiliteit & Logistiek

In de wereld van morgen deelt de klant een auto, bezorgen drones wanneer de klant dat wil binnen enkele uren een pakketje en zorgen 3D printers voor realtime delivery. Blockchain-gestuurde platforms geven inzicht in de herkomst van producten en de authenticiteit van luxeartikelen. Het werk in magazijnen vindt steeds meer geautomatiseerd plaats. Pakketten worden uitgerust met sensortechnologie en GPS zodat hun locatie te allen tijde bekend is.

Consumenten willen steeds meer en verwachten dat ook. Kijken, kopen en ruilen moet via verschillende kanalen mogelijk zijn. Om aan deze verwachtingen van de klant te kunnen voldoen moeten producten met veel hogere snelheid door de supply chain en moet de leverancier klanten thuis optimaal kunnen bedienen. En daarbij thema’s als duurzaamheid niet uit het oog verliezen, want ook dat verwachten klanten van de bedrijven waarmee ze zakendoen.

Om mee te gaan in deze veranderende wereld is niet alleen realtime inzicht in de supply chain nodig, maar ook in het gedrag van de klant. Met name hoe deze van het ene verkoopkanaal naar het andere navigeert. Hiervoor zijn aanzienlijke organisatorische veranderingen binnen de logistieke- en retail sector nodig, onder meer door het toepassen van krachtige data-analysemogelijkheden. Een toekomstbestendige organisatie is hyperverbonden, monitort nieuwe ontwikkelingen voortdurend en werkt samen over alle ketens heen. Het gebruikt slimme algoritmen om de wereld te analyseren, te verduurzamen en heeft flexibele medewerkers die snel nieuwe diensten en producten ontwikkelen. Daarnaast beschikt het bedrijf van de toekomst over toegankelijke, inspirerende leiders die van de gebaande paden af durven te gaan.

Wie kan deze transformatie van jouw organisatie het beste leiden? Waar vind je deze inspirerende leiders? En: hoe verbind je deze leiders aan je bedrijf? Whyz transformeert mee en weet de weg naar de inspirerende leiders van morgen.

Practice lead

Track record