WHYZ_rgb_wit_executivesearchWHYZ_rgb_wit_executivesearchWHYZ_rgb_wit_executivesearchWHYZ_rgb_wit_executivesearch
  • Home
  • Team
  • #WegWhyz
    • Visie & Missie
    • Werkwijze
    • (Un)usual Suspects
    • Executive Search
    • Interim Management
    • Business Partners
    • JIP
  • #BeWhyz
    • Functiegebieden
    • Opdrachtgevers
    • Klantervaringen
  • #EigenWhyz
    • Nieuws
    • Blogs
  • Expertgebieden
    • Woningcorporaties & Vastgoed
    • Zorg
    • Pensioenen & Institutioneel Vermogensbeheer
    • Utilities & Telecom
    • Financiële dienstverlening
    • ICT & zakelijke dienstverlening
    • Logistiek, mobiliteit en retail
  • Contact
  • Privacy Statement

Thuiswerken, hoe dan? De ervaring van…Marieke van den Hoek

Gepubliceerd door Whyz Executive Search op 10 april 2020
Whyz-blog-placeholder-1



Thuiswerken, hoe dan? De ervaring van...


Marieke van den Hoek, Commercieel Directeur Greenchoice

Greenchoice is de versneller en verbinder op weg naar 100% groene energie. Samen met de klanten maakt Greenchoice groene keuzes. Greenchoice wacht niet af en gaat zelf aan de slag: Greenchoice voorziet de klanten van 100% groene stroom, stimuleert iedereen om energie te besparen en biedt hulp bij het zelf opwekken ervan. Bij Greenchoice werken ruim 500 medewerkers iedere dag om de groene keuzes voor de klanten te realiseren.

Thuiswerken, hoe dan?

Het bijzondere is dat het ‘kantoorleven’ grotendeels gewoon doorgaat, maar dan virtueel. Gelukkig werd er binnen Greenchoice al veel Agile gewerkt, dus dagstarts waren er al en die zijn nu virtueel. Tevens zijn er meer momenten ingebouwd om kort af te stemmen of we allemaal nog op de juiste weg zijn. Normaliter ging dit afstemmen wat makkelijker op kantoor bij het koffiezetapparaat bijvoorbeeld.

Iedereen zet een stapje harder

Het overleg met Marieke in haar eigen team is nu frequenter, maar met extra agendapunten: de update m.b.t. corona en meer aandacht hoe het met iedereen gaat. Je merkt dat het hele thuiswerken een topsport is. De thuissituatie staat voor veel mensen op zijn kop, iedereen is thuis en gezinnen met kinderen moeten ook hun kinderen managen met schoolwerk. Wat de afgelopen weken naar voren is gekomen is dat er binnen Greenchoice een gigantische teamspirit, flexibliteit en betrokkenheid is. Iedereen zet een stapje harder, echt heel bijzonder om te zien.

Collega is een mens

Een opvallend positief aspect van het thuiswerken op korte termijn is dat vergaderingen effectiever lijken: deelnemers beperken zich bijvoorbeeld meer tot de kern, luisteren actiever en zitten er meer voorbereid in. Er is meer focus. Ook krijgen we een inkijkje bij mensen thuis, door de thuiswerkplek en huisgenoten die af en toe door het beeld komen. We zien elkaar meer als mens, in plaats van alleen als collega.

Thuiswerken kost meer energie

Toch is volledig thuiswerken geen optie. Het is lastiger om een goede balans te houden tussen werk en thuis, als alles vanuit één plek gebeurt. Vooral als daar ook nog thuis lesgeven aan kinderen bij komt bijvoorbeeld. Mensen hebben ook tijd en ruimte nodig om zichzelf op te laden en even afstand te nemen. Het werken op afstand kost ook energie, en collega’s geven aan behoefte te hebben aan meer persoonlijk contact.

Livestream werkmuziek

Wat erg mooi is om te zien dat er binnen Greenchoice diverse initiatieven naar voren komen zoals gezamenlijk yoga vanuit huis, een digitale lunch, virtuele borrels en zelfs een heuse pubquiz en livestream met verzoeknummers ontstaan spontaan om toch met elkaar te verbinden.

Welkom bij jouw virtuele werkgever, Greenchoice

Een onverwachte uitdaging voor de komende periode is om mensen die nieuw bij Greenchoice in dienst komen virtueel in te werken, wij hebben daar leuke en creative ideeën vanuit de organisatie over ontvangen en willen deze nieuwe medewerkers op de Greenchoice manier zoveel mogelijk warmte en persoonlijkheid te laten ervaren. Greenchoice blijft haar strategie volgen dat ze alles in het werk stelt om haar klanten zo tevreden mogelijk te stellen en zoveel mogelijk als ambassadeurs van Greenchoice te laten zijn: goede service, duurzaamheid, en het zoveel mogelijk behouden van de klanten.

Uiteindelijk hopen we dat deze situatie snel voorbij is en dat we vanuit deze leef- en werkwereld de positieve aspecten gaan gebruiken naar de toekomst toe. Op naar een nog duurzamere en verbindende samenleving!

Gerelateerde berichten

25 mei 2020

Thuiswerken, hoe dan? De ervaring van…Boudewijn den Herder


Lees verder
11 mei 2020

Thuiswerken, hoe dan? De ervaring van…Esther Oostrom


Lees verder
21 april 2020

Thuiswerken, hoe dan? De ervaring van…Bianca Knispel


Lees verder

Werk samen met Whyz!

Uiteraard komen wij ook graag in contact met mensen die nog niet door ons benaderd zijn maar wel onderdeel uitmaken van onze doelgroep. U kunt ons een bericht sturen via info@whyz.nl. Vervolgens zullen wij telefonisch of schriftelijk met u afstemmen wat de mogelijkheden en eventuele vervolgstappen zijn.

Links

Algemene Voorwaarden
Terms and conditions
© 2019 Whyz

      Contactgegevens Whyz
      Frame Offices
      Kanaalpark 140
      2321 JV Leiden
      Telefoon: 071-7440043
      Email: info@whyz.nl
      KvK 50506005
      LinkedIn

      Routebeschrijving
      Met openbaar vervoer:

      Vanuit Den Haag, Rotterdam en Amsterdam
      U stapt uit bij het NS station Leiden Centraal.
      U stapt over op de trein richting Utrecht.
      U stapt uit bij het eerste station (station Leiden Lammenschans).
      Als u uit het station komt en met uw rug naar het station staat loopt u naar links, stoep blijven volgen onder het spoor door.
      Voorbij de voorkant van het ROC gebouw doorlopen en u ziet het gebouw van Frame Offices recht voor u.

      Vanuit Utrecht:
      Vanuit Utrecht Centraal Station is er een rechtstreekse verbinding naar het Kanaalpark.
      U stapt uit bij station Leiden Lammenschans.
      Als u uit het station komt en met uw rug naar het station staat loopt u naar links, stoep blijven volgen onder het spoor door.
      Voorbij de voorkant van het ROC gebouw doorlopen en u ziet het gebouw van Frame Offices recht voor u.
      Voor vertrek- en aankomst tijden van het Openbaar Vervoer kunt u bellen met 0900-9292 of via www.9292.nl

      Google Maps

      Contactformulier
      [contact-form-7 404 "Niet gevonden"]
      Contactformulier
      [contact-form-7 404 "Niet gevonden"]
      Contactformulier
      [contact-form-7 404 "Niet gevonden"]
      Samenwerken
      [contact-form-7 404 "Niet gevonden"]