Thuiswerken, hoe dan? De ervaring van...
Greenchoice is de versneller en verbinder op weg naar 100% groene energie. Samen met de klanten maakt Greenchoice groene keuzes. Greenchoice wacht niet af en gaat zelf aan de slag: Greenchoice voorziet de klanten van 100% groene stroom, stimuleert iedereen om energie te besparen en biedt hulp bij het zelf opwekken ervan. Bij Greenchoice werken ruim 500 medewerkers iedere dag om de groene keuzes voor de klanten te realiseren.
Thuiswerken, hoe dan?
Het bijzondere is dat het ‘kantoorleven’ grotendeels gewoon doorgaat, maar dan virtueel. Gelukkig werd er binnen Greenchoice al veel Agile gewerkt, dus dagstarts waren er al en die zijn nu virtueel. Tevens zijn er meer momenten ingebouwd om kort af te stemmen of we allemaal nog op de juiste weg zijn. Normaliter ging dit afstemmen wat makkelijker op kantoor bij het koffiezetapparaat bijvoorbeeld.
Iedereen zet een stapje harder
Het overleg met Marieke in haar eigen team is nu frequenter, maar met extra agendapunten: de update m.b.t. corona en meer aandacht hoe het met iedereen gaat. Je merkt dat het hele thuiswerken een topsport is. De thuissituatie staat voor veel mensen op zijn kop, iedereen is thuis en gezinnen met kinderen moeten ook hun kinderen managen met schoolwerk. Wat de afgelopen weken naar voren is gekomen is dat er binnen Greenchoice een gigantische teamspirit, flexibliteit en betrokkenheid is. Iedereen zet een stapje harder, echt heel bijzonder om te zien.
Collega is een mens
Een opvallend positief aspect van het thuiswerken op korte termijn is dat vergaderingen effectiever lijken: deelnemers beperken zich bijvoorbeeld meer tot de kern, luisteren actiever en zitten er meer voorbereid in. Er is meer focus. Ook krijgen we een inkijkje bij mensen thuis, door de thuiswerkplek en huisgenoten die af en toe door het beeld komen. We zien elkaar meer als mens, in plaats van alleen als collega.
Thuiswerken kost meer energie
Toch is volledig thuiswerken geen optie. Het is lastiger om een goede balans te houden tussen werk en thuis, als alles vanuit één plek gebeurt. Vooral als daar ook nog thuis lesgeven aan kinderen bij komt bijvoorbeeld. Mensen hebben ook tijd en ruimte nodig om zichzelf op te laden en even afstand te nemen. Het werken op afstand kost ook energie, en collega’s geven aan behoefte te hebben aan meer persoonlijk contact.
Livestream werkmuziek
Wat erg mooi is om te zien dat er binnen Greenchoice diverse initiatieven naar voren komen zoals gezamenlijk yoga vanuit huis, een digitale lunch, virtuele borrels en zelfs een heuse pubquiz en livestream met verzoeknummers ontstaan spontaan om toch met elkaar te verbinden.
Welkom bij jouw virtuele werkgever, Greenchoice
Een onverwachte uitdaging voor de komende periode is om mensen die nieuw bij Greenchoice in dienst komen virtueel in te werken, wij hebben daar leuke en creative ideeën vanuit de organisatie over ontvangen en willen deze nieuwe medewerkers op de Greenchoice manier zoveel mogelijk warmte en persoonlijkheid te laten ervaren. Greenchoice blijft haar strategie volgen dat ze alles in het werk stelt om haar klanten zo tevreden mogelijk te stellen en zoveel mogelijk als ambassadeurs van Greenchoice te laten zijn: goede service, duurzaamheid, en het zoveel mogelijk behouden van de klanten.
Uiteindelijk hopen we dat deze situatie snel voorbij is en dat we vanuit deze leef- en werkwereld de positieve aspecten gaan gebruiken naar de toekomst toe. Op naar een nog duurzamere en verbindende samenleving!
Het coronavirus is van grote invloed op ons dagelijks leven en op ons werk. Net als jullie, hebben wij keuzes gemaakt om ons werk voort te kunnen zetten. Wij nemen onze verantwoordelijkheid als werkgever en volgen de RIVM richtlijnen. Ons kantoor is momenteel gesloten en wij ontmoeten onze opdrachtgevers en kandidaten zowel digitaal als extern. Zo kunnen wij mooie en goede ontmoetingen hebben en dragen wij bij aan het voorkomen van verdere verspreiding van het virus. Uiteraard adviseren wij onze opdrachtgevers graag op welke wijze zij de kandidaten op de juiste manier kunnen selecteren. Wij wensen iedereen gezondheid en veel succes toe onder deze bijzondere omstandigheden.
Contactgegevens Whyz
Frame Offices
Kanaalpark 140
2321 JV Leiden
Telefoon: 071-7440043
Email: info@whyz.nl
KvK 50506005
LinkedIn
Routebeschrijving
Met openbaar vervoer:
Vanuit Den Haag, Rotterdam en Amsterdam
U stapt uit bij het NS station Leiden Centraal.
U stapt over op de trein richting Utrecht.
U stapt uit bij het eerste station (station Leiden Lammenschans).
Als u uit het station komt en met uw rug naar het station staat loopt u naar links, stoep blijven volgen onder het spoor door.
Voorbij de voorkant van het ROC gebouw doorlopen en u ziet het gebouw van Frame Offices recht voor u.
Vanuit Utrecht:
Vanuit Utrecht Centraal Station is er een rechtstreekse verbinding naar het Kanaalpark.
U stapt uit bij station Leiden Lammenschans.
Als u uit het station komt en met uw rug naar het station staat loopt u naar links, stoep blijven volgen onder het spoor door.
Voorbij de voorkant van het ROC gebouw doorlopen en u ziet het gebouw van Frame Offices recht voor u.
Voor vertrek- en aankomst tijden van het Openbaar Vervoer kunt u bellen met 0900-9292 of via www.9292.nl
[contact-form-7 id=”389″ title=”Contactformulier”]
[contact-form-7 id=”391″ title=”Contactformulier”]
[contact-form-7 id=”393″ title=”Contactformulier”]
[contact-form-7 id=”24″ title=”Contact form 1″]