Thuiswerken, hoe dan? De ervaring van...
Bianca Knispel is directeur Particulieren Schade (ruim 500 medewerkers) bij een van de grootste verzekeraars van Nederland: Nationale-Nederlanden (ruim 14.000 medewerkers, in 18 landen). Gedurende de eerste tekenen van het Coronavirus heeft NN de organisatie al in 2 delen gesplitst om zo altijd operationeel te kunnen blijven. De grootste uitdaging bij de start van het thuiswerken zat hem in het operationeel zijn van de systemen zodat we de contacten met klanten goed konden blijven voeren. Dit was een uitdaging en is met veel extra inzet en het opschalen van ict capaciteit gelukt (wat een gigantische knappe prestatie is van ICT binnen NN).
Het thuiswerken levert voor Bianca een nieuwe realiteit op. Naast het managen van een bedrijf op afstand was het logistiek afstemmen binnen de thuissituatie ook een uitdaging: 2 kinderen en een man die ook thuiswerkt levert hier ook een hoge mate van inspanning en topsport op, zoals zovelen in Nederland zullen herkennen.
Het management van de teams wordt onder andere gedaan door dagelijkse calls met het MT en ook een aantal teammanagers erbij. Er wordt binnen NN veel gebruik gemaakt van Microsoft Teams om zo toch nog veel verbinding met elkaar te hebben. Je vergadert bewuster, maar mist wel de visuele interactie. De overleggen zijn wat korter, maar op langere termijn mis je de sociale interactie, al brengen virtuele borrels ook weer nieuwe mogelijkheden. De ‘nieuwe’ werkplekken die we via Teams kunnen zien geven ook een leuk inkijkje in het persoonlijke leven, wat we anders hadden moeten missen!
Je merkt dat deze hele situatie effect heeft op de bedrijfsvoering. Als leek kun je al zien dat er minder auto’s op de weg zijn, dus je kunt hier wel uit concluderen dat er minder schades gereden zullen worden. Daarnaast weten we natuurlijk allemaal dat de internationale lockdown op dit moment een groot effect heeft op het reizen, dus de druk op deze verzekeringsvorm neemt toe. Wat mooi is om te zien in deze periode is dat wij samen optrekken met ons distributienetwerk (intermediair) om onze klanten die onze hulp nodig hebben zoveel mogelijk te ontlasten, dat is ook een belangrijk pluspunt vanuit deze situatie: creatieve oplossingen vinden, verbinden en elkaar verder helpen.
Bijzonder om te zien dat iedereen binnen NN nauw betrokken is en zich volledig inzet voor onze klanten en de gezondheid van onze samenleving, dat biedt veel perspectief voor de toekomst.
Het coronavirus is van grote invloed op ons dagelijks leven en op ons werk. Net als jullie, hebben wij keuzes gemaakt om ons werk voort te kunnen zetten. Wij nemen onze verantwoordelijkheid als werkgever en volgen de RIVM richtlijnen. Ons kantoor is momenteel gesloten en wij ontmoeten onze opdrachtgevers en kandidaten zowel digitaal als extern. Zo kunnen wij mooie en goede ontmoetingen hebben en dragen wij bij aan het voorkomen van verdere verspreiding van het virus. Uiteraard adviseren wij onze opdrachtgevers graag op welke wijze zij de kandidaten op de juiste manier kunnen selecteren. Wij wensen iedereen gezondheid en veel succes toe onder deze bijzondere omstandigheden.
Contactgegevens Whyz
Frame Offices
Kanaalpark 140
2321 JV Leiden
Telefoon: 071-7440043
Email: info@whyz.nl
KvK 50506005
LinkedIn
Routebeschrijving
Met openbaar vervoer:
Vanuit Den Haag, Rotterdam en Amsterdam
U stapt uit bij het NS station Leiden Centraal.
U stapt over op de trein richting Utrecht.
U stapt uit bij het eerste station (station Leiden Lammenschans).
Als u uit het station komt en met uw rug naar het station staat loopt u naar links, stoep blijven volgen onder het spoor door.
Voorbij de voorkant van het ROC gebouw doorlopen en u ziet het gebouw van Frame Offices recht voor u.
Vanuit Utrecht:
Vanuit Utrecht Centraal Station is er een rechtstreekse verbinding naar het Kanaalpark.
U stapt uit bij station Leiden Lammenschans.
Als u uit het station komt en met uw rug naar het station staat loopt u naar links, stoep blijven volgen onder het spoor door.
Voorbij de voorkant van het ROC gebouw doorlopen en u ziet het gebouw van Frame Offices recht voor u.
Voor vertrek- en aankomst tijden van het Openbaar Vervoer kunt u bellen met 0900-9292 of via www.9292.nl
[contact-form-7 id=”389″ title=”Contactformulier”]
[contact-form-7 id=”391″ title=”Contactformulier”]
[contact-form-7 id=”393″ title=”Contactformulier”]
[contact-form-7 id=”24″ title=”Contact form 1″]