Thuiswerken, hoe dan? De ervaring van…Thuiswerken, hoe dan? De ervaring van…Thuiswerken, hoe dan? De ervaring van…Thuiswerken, hoe dan? De ervaring van…
  • Home
  • Team
  • #WegWhyz
    • Why(z)
    • Werkwijze
    • Executive Search
    • Interim management
  • #BeWhyz
    • Functiegebieden
    • Opdrachtgevers
    • Klantervaringen
  • #EigenWhyz
    • Nieuws
    • Blogs
  • Expertgebieden
    • Financiële Dienstverlening
      • Banken & Verzekeringen
      • Pensioenen & Institutioneel Vermogensbeheer
      • ICT & Zakelijke Dienstverlening
    • (Semi-)Publiek
      • Woningcorporaties
      • Onderwijs
      • ZBO’s
      • Zorg
    • Retail & AgriFood
    • Energy & Utilities
    • Venture Capital & Private Equity
  • Onze opdrachtenportefeuille
  • Contact
  • Privacy Statement
  • nl_NL
  • en_GB
✕

Thuiswerken, hoe dan? De ervaring van…

Gepubliceerd door Whyz Executive Search op 3 april 2020
Whyz-blog-placeholder



Thuiswerken, hoe dan? De ervaring van...


Stefan Duran, Branch head Benelux, elipsLife

Stefan Duran werkt inmiddels een paar weken thuis en geeft inzicht hoe elipsLife de afgelopen periode thuiswerkt. elipsLife is in 2008 in Liechtenstein opgericht. In 2011 opende elipsLife een vestiging in Nederland met 7 medewerkers om de Benelux te bedienen. De missie is om in alle markten waarin wij actief zijn marktleider te worden in op maat gesneden levensverzekeringsoplossingen op de B2B-markt. In 2018 – slechts 10 jaar na de oprichting – lijkt deze missie de juiste. De totale omzet overstijgt de $ 1 miljard en elipsLife is actief in 5 Europese markten en de USA. elipsLife staat voor klantgerichtheid en ondernemerschap. Deze combinatie stelt elipsLife in staat om alle uitbreidingen naar nieuwe markten zelf te financieren.

Rust, reinheid en regelmaat (structuur en communicatie)

Het inzicht dat elipsLife de afgelopen periode van thuiswerken heeft gekregen is dat structuur aanbrengen in de dagelijkse gang van zaken belangrijk is. Een dagstart in de ochtend per team (telefonisch/via video conference) waar privé en zakelijke aspecten naar voren komen, even ontladen over wat er in de wereld omgaat en in je persoonlijke levensomgeving en welke impact dat heeft op je werk. Signalen uit de dag starts per afdeling worden later op de dag gedeeld in het management team. De communicatie loopt daarnaast via WhatsApp groepen. In de ‘babbelbox’ delen collega’s onderling persoonlijke berichten. Daarnaast is er een zakelijke WhatsApp groep waarin belangrijke mededelingen en zakelijke aspecten naar voren komen. De borrel is veranderd in een virtuele borrel en de betrokkenheid van de medewerkers wordt vergroot door meer activiteiten te organiseren die iedereen positief verrassen (van prijsvraag tot onverwachtse leuke attenties).

Welkom in de virtuele wereld!

Stefan realiseert zich door het thuiswerken dat onze kinderen al volledig onderdeel uitmaken van de virtuele wereld en daar ook virtuele vrienden hebben. Wij zijn letterlijk gedwongen in de virtuele wereld deel te nemen en merken dat dit zeker voordelen oplevert (milieu, groenere omgeving, minder transportbeweging, effectief gebruik van communicatiemiddelen). De belangrijke aandachtspunten voor het thuiswerken zijn: er bestaat grotere kans op uitval, er kan meer stress zijn in de familiesituatie door het werk thuis met het hele gezin aanwezig en niet onbelangrijk het missen van de sociale contacten. Tevens kunnen mogelijke uitvalverschijnselen van collega’s minder snel worden opgemerkt. Daarnaast mis je de positieve energie van de grapjes bij de koffie corner of de ‘juffrouw Jannie’-kantoor humor, deze mag zeker niet onderschat worden.!

Effect bedrijfsvoering

Het effect op de bedrijfsvoering is zeer gering, de bedrijfsprocessen lopen door, iedereen heeft alle faciliteiten thuis, we hebben niet of nauwelijks printers nodig (paper less office here we come) het nadeel voor klanten is dat er een bottleneck ontstaat bij het keuren van arbeidsongeschiktheid door het UWV, dit geeft voor verzekerden een extra onzekerheid. De voorlopige UWV beschikking kan afwijken van de definitieve. Het gevolg is een tijdelijke te lage of te hoge uitkering met alle gevolgen van dien. De eerste signalen zijn dat klanten op dit moment de volle focus hebben op hun eigen bedrijfsvoering en op het overleven van deze crisis. Marktonderzoek waardoor de verzekeringsoplossingen die elipsLife biedt worden vergeleken worden mogelijk uitgesteld.

Afstemmen & toekomst

De afgelopen periode heeft inzicht gegeven dat je nog meer dan gebruikelijk moet afstemmen en moet checken bij elkaar of je precies dezelfde doelstelling nastreeft. In de fysieke situatie is dit veel sneller te realiseren. De toekomst gaat laten zien hoe wij na het Corona tijdperk ons werkzame leven gaan inrichten, feit is dat er veel zaken al veranderd zijn en dat er nog veel zaken gaan veranderen, welkom in de nieuwe realiteit van na Corona.

Gerelateerde berichten

26 januari 2023

40 jaar vooruit op haar tijd


Lees verder
17 oktober 2022

‘WORDT DE STEM VAN DE HUURDER ÉCHT GEHOORD?’


Lees verder
25 augustus 2022

Leiderschap van alledag


Lees verder

Werk samen met Whyz!

Uiteraard komen wij ook graag in contact met mensen die nog niet door ons benaderd zijn maar wel onderdeel uitmaken van onze doelgroep. U kunt ons een bericht sturen via info@whyz.nl. Vervolgens zullen wij telefonisch of schriftelijk met u afstemmen wat de mogelijkheden en eventuele vervolgstappen zijn.

Links

Algemene Voorwaarden
Terms and conditions
© 2021 Whyz

      Whyz Executive Search & corona

      Het coronavirus is van grote invloed op ons dagelijks leven en op ons werk. Net als jullie, hebben wij keuzes gemaakt om ons werk voort te kunnen zetten. Wij nemen onze verantwoordelijkheid als werkgever en volgen de RIVM richtlijnen. Ons kantoor is momenteel gesloten en wij ontmoeten onze opdrachtgevers en kandidaten zowel digitaal als extern. Zo kunnen wij mooie en goede ontmoetingen hebben en dragen wij bij aan het voorkomen van verdere verspreiding van het virus. Uiteraard adviseren wij onze opdrachtgevers graag op welke wijze zij de kandidaten op de juiste manier kunnen selecteren. Wij wensen iedereen gezondheid en veel succes toe onder deze bijzondere omstandigheden.

      Contactgegevens Whyz
      Frame Offices
      Kanaalpark 140
      2321 JV Leiden
      Telefoon: 071-7440043
      Email: info@whyz.nl
      KvK 50506005
      LinkedIn

      Routebeschrijving
      Met openbaar vervoer:

      Vanuit Den Haag, Rotterdam en Amsterdam
      U stapt uit bij het NS station Leiden Centraal.
      U stapt over op de trein richting Utrecht.
      U stapt uit bij het eerste station (station Leiden Lammenschans).
      Als u uit het station komt en met uw rug naar het station staat loopt u naar links, stoep blijven volgen onder het spoor door.
      Voorbij de voorkant van het ROC gebouw doorlopen en u ziet het gebouw van Frame Offices recht voor u.

      Vanuit Utrecht:
      Vanuit Utrecht Centraal Station is er een rechtstreekse verbinding naar het Kanaalpark.
      U stapt uit bij station Leiden Lammenschans.
      Als u uit het station komt en met uw rug naar het station staat loopt u naar links, stoep blijven volgen onder het spoor door.
      Voorbij de voorkant van het ROC gebouw doorlopen en u ziet het gebouw van Frame Offices recht voor u.
      Voor vertrek- en aankomst tijden van het Openbaar Vervoer kunt u bellen met 0900-9292 of via www.9292.nl

      Google Maps

      Contactformulier

      [contact-form-7 id=”389″ title=”Contactformulier”]

      Contactformulier

      [contact-form-7 id=”391″ title=”Contactformulier”]

      Contactformulier

      [contact-form-7 id=”393″ title=”Contactformulier”]

      Samenwerken

      [contact-form-7 id=”24″ title=”Contact form 1″]